27. sept 2017

Nädal III - Uue meedia komponendid

Arvutianimatsioon (Computer animation)


Vastavalt Wikipediale Uue Meedia komponentide koosseisu kuulub ka arvutianimatsioon.

Arvutianimatsioon on multika, filmi või klippi loomine arvutiprogrammi abil.
Vanasti multika või klippi tegemisel kasutati stopkaader-tehnikat, kus iga „pildistamise“ järele liigutati pildistatav objekt käsitsi ja pildistati uuesti ja nii mitmeid kordi järjest; saadud kaadrid monteeriti filmilindiks kokku, proetseeriti ekraanile ja lindi kiire kerimisel tekkis ekraanil illusioon objekti liikumisest.
Arvutianimatsioon on tegelikult stopkaader-tehnika järeltulija, mis kasutab arvutis loodud nii 2D kui 3D objekte. Liikumise illusiooni loomiseks kuvatakse arvutiekraanil pilt, mida korduvalt asendatakse uue sarnase pildiga ning asendamise käigus seda veidi nihutatakse, tavaliselt kiirusega 24, 25 või 30 kaadrit sekundis.
Protsess tundub palju lihtsam kui vana stopkaader tehnoloogia ning vajab vähem resursse. Isegi lasteajas lapsed juba suudavad väikeseid multikaid arvutis kokku vorpida.
Tänapäeva animaatorid kasutavad animatsiooni loomisel valdavalt 3D-graafikat, kuigi ka 2D on endiselt hästi levinud.
Arvutianimatsioone kasutatakse nii arvutiklippide, multifilmide, kui filmide tegemisel, ka arvutimängude loomisel. Nende kasutusala on lai ja ei piirdu multi- ja laiekraani filmidega, mida teevad professionaalsed animaatorid. Populaarsust koguvad ka website-id, mis võimaldavad igale amatöör-animaatorile üleslaadida enda tehtud filme. Arvutianimat üha rohkem kasutatakse ka reklaamides, e-kirjanduse animatsioonideks.


Tänapäeva animaatorite ees suure väljakutsena seisab ees ülesanne, kuidas luua sellist arvuti tegelast, mis oleks päris inimesele väga lähedane, kes näeks välja ja liiguks nagu „meie“. Seni tehtud katsed suurel või vähemal määral kukkusid läbi. Näidena võib tuua selliseid filme nagu „The Polar Express“ ja „A Christmas Carol“, kus peategelased olid päris inimestega üsna sarnased, kuid ikkagi mitte piisavalt realistlikud ning see tekitas auditooriumil negatiivse tunne, mis võõrastas nendest.



3D-graafika arendamisega muutub ka arvutianimatsioonide kvaliteet. Tulevikus, kui tehnoloogiad jõuavad nii kaugele, et arvutis loodud tegelast ei ole enam võimalik eristada päris inimesest, nt filminäitlejast, arvutianimatsioonist saab tõeline konkurent kinematograafiale. Pole saladus, et juba praegu noor põlvkond eelistab filme, kus on palju 3D-effekte ja kasutatud arvutianimatsiooni tehnoloogiat.

Kas on võimalik selline olukord, kui ühel hetkel filmistuudio jaoks on soodsam teha filmi, kasutades arvutianimatsiooni tehnoloogiat päris näitlejate asemel? 
Ka kinonäitleja tulevik on hägune.





Viide:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar