Arvutianimatsioon (Computer animation)
Arvutianimatsioon on multika, filmi või klippi loomine arvutiprogrammi abil.
Vanasti multika või klippi tegemisel kasutati stopkaader-tehnikat, kus iga „pildistamise“ järele liigutati pildistatav objekt käsitsi ja pildistati uuesti ja nii mitmeid kordi järjest; saadud kaadrid monteeriti filmilindiks kokku, proetseeriti ekraanile ja lindi kiire kerimisel tekkis ekraanil illusioon objekti liikumisest.
Arvutianimatsioon on tegelikult stopkaader-tehnika
järeltulija, mis kasutab
arvutis loodud nii 2D kui 3D objekte. Liikumise
illusiooni loomiseks kuvatakse arvutiekraanil pilt, mida korduvalt asendatakse uue sarnase pildiga ning asendamise
käigus seda veidi nihutatakse, tavaliselt kiirusega 24, 25 või 30 kaadrit
sekundis.
Protsess
tundub palju lihtsam kui vana stopkaader tehnoloogia ning vajab vähem resursse. Isegi lasteajas lapsed
juba suudavad väikeseid multikaid arvutis kokku vorpida.
Tänapäeva
animaatorid kasutavad animatsiooni loomisel valdavalt 3D-graafikat, kuigi ka 2D
on endiselt hästi levinud.
Arvutianimatsioone
kasutatakse nii arvutiklippide, multifilmide, kui filmide tegemisel, ka
arvutimängude loomisel. Nende kasutusala on lai ja ei piirdu multi- ja laiekraani filmidega, mida teevad professionaalsed
animaatorid. Populaarsust koguvad ka website-id, mis võimaldavad igale amatöör-animaatorile üleslaadida enda tehtud filme. Arvutianimat üha
rohkem kasutatakse ka reklaamides, e-kirjanduse animatsioonideks.
Kas on võimalik selline olukord, kui ühel
hetkel filmistuudio jaoks on soodsam teha filmi, kasutades arvutianimatsiooni tehnoloogiat päris näitlejate asemel?
Ka kinonäitleja
tulevik on hägune.
Viide:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar